24.11.10

Για τις συμβάσεις ΕΣΠΑ

μας ήρθε σε mail και το αναδημοσιεύουμε καθώς πιστεύουμε πως θα βοηθήσει (έστω προσωρινά) να κερδήσουν οι συνάδελφοι λίγο χρόνο απέναντι στον εκβιασμό που τους γίνετε.

Μια πιθανή αντίδραση στον άμεσο εκβιασμό για υπογραφή στους συναδέλφους ΕΣΠΑ. Δείτε την και προωθήστε την αν θέλετε στους άμεσα ενδιαφερόμενους!

Παιδιά αφού πολλά πράγματα δεν έχουν ξεκαθαριστεί και μας πιέζουν να υπογράψουμε, μπορούμε να κάνουμε την παρακάτω αίτηση για να ζητήσουμε διευκρινήσεις.

Εγώ τουλάχιστον λέω να την κάνω και την προτείνω και στην Πρωτοβουλία να την προωθήσει ως κίνηση.

ΔΕΝ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΑΚΟΜΑ, ΖΗΤΑΜΕ ΓΡΑΠΤΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΚΡΙΣΙΜΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΖΟΥΝ.

Η αίτηση:

Αίτηση προς

Το Διευθυντή_________ _________Εκπαίδευσης_______________________

ΘΕΜΑ:

Νομικές Διευκρινήσεις σχετικά με τη σύμβαση της Πράξης του Ε.Π. «Εκπαίδευση και ΔιαΒίου Μάθηση» που καλούμαι να υπογράψω

Σας ενημερώνω ότι έχει προκύψει μείζων ζήτημα με τη σύμβαση που καλούμαι να υπογράψω στα πλαίσια της Πράξης_____________________________________________________________________

______________________________________________________________________ του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση».

Συγκεκριμένα, ενώ κλήθηκα να υποβάλλω αίτηση με βάση μια συγκεκριμένη εγκύκλιο που με κατέταξε σε ενιαίο πίνακα προσωρινών αναπληρωτών (και όχι σε διαφορετικούς πίνακες αναπληρωτών για λειτουργικά κενά και για «καινοτόμες πράξεις του ΕΣΠΑ») με καλείτε να υπογράψω μια σύμβαση η οποία δεν έχει σχέση με αυτή των προσωρινών αναπληρωτών. Η σύμβαση αναφέρεται σε μεικτές αποδοχές χωρίς να υπάρχει καμία διευκρίνηση πάνω σε αυτήν για το ποιές θα είναι οι κρατήσεις μου, ποιά τα επιδόματα που ενσωματώνονται στις αποδοχές μου, ποιος ο καθαρός μισθός κτλ. Ούτε κάνει κάποια παραπομπή σε διατάξεις ή σε νόμους π.χ. το Ν.3205/2003 που αφορά τα μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα για τους μόνιμους και προσωρινούς αναπληρωτές.

Γνωρίζω ότι, μετά από πιέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος, δόθηκε οδηγία από το προϊστάμενο της ΕΥΕ εκπαιδευτικών κ.Θεόδωρο Κομνηνό (αριθμ.πρωτ.9376/19-11-2010) να υπολογιστούν οι μηνιαίες αποδοχές των εκπαιδευτικών πλήρους ή μειωμένου ωραρίου των Πράξεων του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» με βάση το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς πλήρους ή μειωμένου ωραρίου αντίστοιχων ειδικοτήτων. Αυτό το θεσμικό πλαίσιο είναι ο Ν.3205/2003. Ζητώ λοιπόν να μου παραδώσετε μαζί με τη σύμβαση, έγγραφο υπογεγραμμένο από εσάς, που θα αναφέρει αναλυτικά το πως προκύπτει ο καθαρός μισθός μου με βάση τις μηνιαίες αποδοχές των αναπληρωτών αντίστοιχων ειδικοτήτων, έγγραφο που θα αναφέρεται ρητά ο Ν.3205/2003. Η παραπομπή σε αυτό το νόμο, έστω και σε έγγραφο διαφορετικό της σύμβασης, είναι η μόνη που μου διασφαλίζει τα ίδια εργασιακά-ασφαλιστικά-μισθολογικά δικαιώματα με τους προσωρινούς αναπληρωτές, κάτι για το οποίο έχει δεσμευτεί η Υφυπουργός κα Χριστοφιλοπούλου σε πρόσφατο Δελτίο Τύπου στις 22/11. Συγκεκριμένα, η κα Χριστοφιλοπούλου ανέφερε: «Είμαστε στη διάθεση των εκπαιδευτικών για κάθε νομική διευκρίνιση, ώστε να είναι ξεκάθαρο και να αποσαφηνιστεί ότι πρόκειται για αναπληρωτές με ίδιους όρους και προϋποθέσεις με τους υπόλοιπους συναδέλφους τους». Ζητώ λοιπόν, πριν υπογράψω τη σύμβαση, γραπτή νομική διευκρίνηση για το πως προκύπτουν οι αποδοχές μου και με βάση ποιο θεσμικό πλαίσιο/νόμο. Η οδηγία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου κ.Κουλαϊδη (αριθμ.πρωτ.9357/ 19-11-2010) δεν αρκεί, διότι πρώτον δεν αναφέρεται σε όλες τις Πράξεις του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και δεύτερον δεν αναφέρεται στο Ν.3205/2003 ή σε κάποιο νόμο.

Επιπλέον, θέλω να θίξω ένα ακόμα μείζων ζήτημα για εμένα. Η σύμβαση που καλούμαι να υπογράψω δεν αναφέρει τίποτα για το πως αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία μου για τη μελλοντική μου κατάταξη στους πίνακες αναπληρωτών. Θυμίζει μάλιστα σύμβαση έργου όπου η προϋπηρεσία δεν αναγνωρίζεται. Και πάλι η Υφυπουργός, στο προαναφερθέν Δελτίο Τύπου της 22/11 λέει ότι «Οι αναπληρωτές μέσω ΕΣΠΑ έχουν ίσα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, καθώς και μοριοδότηση προϋπηρεσίας με τους υπόλοιπους συναδέλφους τους». Εγώ γνωρίζω ότι πρέπει να κατατεθεί σχετική τροπολογία στη Βουλή έτσι ώστε να αναγνωριστεί η προϋπηρεσία από αυτές τις Πράξεις. Ζητώ πάλι γραπτή νομική διευκρίνηση για το πως θα αναγνωριστεί και θα μοριοδοτηθεί η εργασία μου στην Πράξη του ΕΣΠΑ ως προϋπηρεσία για την κατάταξη μου στους πίνακες αναπληρωτών.

Σκοτεινή παραμένη η πλευρά της σύμβασης που αφορά το εργασιακό και διδακτικό μου ωράριο. Γνωρίζω πολύ καλά ότι τόσο για τους μόνιμους όσο και για τους προσωρινούς αναπληρωτές συναδέλφους μου, το εργασιακό και διδακτικό ωράριο ρυθμίζεται με βάση το Ν.1566/85. Η σύμβαση που με καλείτε να υπογράψω μιλα για πλήρες ή μειωμένο ωράριο διδασκαλίας και για «ώρες την εβδομάδα». Την ίδια στιγμή καλούμαι να υπογράψω παρουσιολόγιο όπου υπολογίζονται οι μέρες και οι ώρες που είμαι στο σχολείο και εργαζόμαι. Εύλογα μου προκαλείτε η απορία γιατί πρέπει να υπογράψω παρουσιολόγιο. Η οδηγία άλλωστε του κ.Κουλαϊδη, στην οποία αναφέρθηκα παραπάνω, γράφει ότι «οι μηνιαίες αποδοχές των εκπαιδευτικών είναι ίδιες για κάθε μήνα εργασίας και υπολογίζονται σύμφωνα με τα μισθολογικά στοιχεία κάθε εκπαιδευτικού (Μ.Κ., Επιδόματα κτλ.). Τέλος, οι επίσημες αργίες, οι διακοπές Χριστουγέννων και Πάσχα, οι εκπαιδευτικές επισκέψεις καθώς και οι ημέρες που οι σχολικές μονάδες παραμένουν αιτιολογημένα κλειστές (π.χ. εκλογές, καιρικές συνθήκες κτλ.) υπολογίζονται στις μηνιαίες αποδοχές». Γιατί λοιπόν πρέπει να υπογράφω παρουσιολόγιο σαν να είμαι ημερομίσθιος ή ωρομίσθιος; Και επιπλέον, με καλείτε, στα πλαίσια των Πράξεων, να κάνω επιμορφωτικά σεμινάρια εκτός των εβδομαδιαίων ωρών εργασίας που θέλετε να υπογράψω. Και μάλιστα δεν αναφέρετε τίποτα για υπερωριακή απασχόληση επί πληρωμή.

Με βάση τα παραπάνω ζητώ μια τρίτη γραπτή νομική διευκρίνηση, τόσο για το εργασιακό και διδακτικό μου ωράριο όσο και για την ύπαρξη του παρουσιολόγιου και την ύπαρξη επιμορφωτικών σεμιναρίων πέρα από τις ώρες εργασίας μου. Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών έχουν αρνηθεί τόσο την ύπαρξη παρουσιολογίου όσο και την επιμόρφωση εκτός ωραρίου εργασίας (η οποία με βάση και το εργατικό δίκαιο είναι υπερωριακή απασχόληση και δεν μπορεί να υπερβαίνει συγκεκριμένες ώρες).




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου