20.4.10

Κείμενο της Πρωτοβουλίας για την Απεργία 5ης Μάη

Η ανατροπή των νέων αντεργατικών και αντιεκπαιδευτικών μέτρων είναι υπόθεση δική μας. Μας πετάνε στην ανεργία. Να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας!
Το Πολυνομοσχέδιο που παρουσίασε η κυβέρνηση συμπυκνώνει το μεγαλύτερο μέρος των αντιδραστικών επιδιώξεων του συστήματος για την εκπαίδευση. Στα πλαίσια της γενικής επίθεσης που η κυβέρνηση έχει κηρύξει ενάντια στους εργαζόμενους και στη νεολαία, και επιδιώκοντας να στηριχθεί στο αντιδραστικό κλίμα, στοχεύει να ανατρέψει «εδώ και τώρα» κατακτήσεις χρόνων που αποτελούν «ανορθογραφία» στις συνθήκες του εργασιακού-κοινωνικού μεσαίωνα που φέρνει η πολιτική της. Το υπουργείο εσκεμμένα βαζει την ψήφιση του νομοσχεδίου χρονικά κοντά στις πανελλαδικές εξετάσεις μην αφήνοντας περιθώρια αντίδρασης στους εκαπιδευτικούς και προσπαθώντας να τους φέρει «κόντρα» στους μαθητές και τους γονείς τους. Το νέο σχολείο του υπουργείου παιδείας προβλέπει:
• Την κατάργηση των μόνιμων διορισμών και τη διεύρυνση της ελαστικής εργασίας στο δημόσιο σχολείο.
• Τη μετατροπή των αναπληρωτών σε ωρομίσθιους (ανασύρει από το χρονοντούλαπο του 1985 διάταξη του ν. 1566 που ποτέ δεν εφαρμόστηκε) με τον «αναπληρωτη μειωμένου ωραρίου»
• Πετάει στον καιάδα όσους έχουν συγκεντρώσει προυπηρεσία
• Καταργεί ολοκληρωτικά το πτυχίο ως προσόν διορισμού, υποβιβάζοντας το σε ένα ελάχιστο από τα απαιτούμενα προσόντα, ακόμα και για να είσαι υποψήφιος για τον ΑΣΕΠ (πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης, μεταπτυχιακο, διδακτορικοί τίτλοι). Επιπλέον καταργούνται οι διοριστέοι και συντάσσεται ένας ανοιχτός πίνακας, αφού ο ΑΣΕΠ μετατρέπεται σε τεστ δεξιοτήτων.
• Εκπαιδευτικός – λάστιχο: Το ωράριο των εκπαιδευτικών επιμηκύνεται κατά 5 ώρες καθώς στο πολυνομοσχέδιο προβλέπεται ότι για όλους τους εκπαιδευτικούς «θα εξαντληθεί κάθε δυνατότητα ανάθεσης εκπαιδευτικού έργου καθώς και η δυνατότητα των 5 ωρών υπερωρίας» ακόμα και σε γειτονικούς νομούς, όπως μπορεί να εκτιμηθεί με βάση το νομικό πλαίσιο που ήδη υπάρχει και που ενισχύεται από τις ρυθμίσεις του «Καλλικράτη».
• Την αύξηση των τμημάτων σε 30 μαθητές και την πλήρη ιδιωτικοποίηση των σχολείων.
Οι καθηγητές- με κοινό βηματισμό με τους δασκάλους-, με πολιτικό στόχο την ανατροπή της αντιλαϊκής επίθεσης σε σχέση με το εισόδημα, την ασφάλιση και το πολυνομοσχέδιο, θα πρέπει να αποφασίσουμε στις γενικές συνελεύσεις την άμεση απεργιακή κλιμάκωση μαζί με τη συγκρότηση απεργιακών επιτροπών που θα διεκδικήσουν την πολιτική και οργανωτική διαχείριση του απεργιακού αγώνα.
Απέναντι στη λάσπη και τη δυσφήμιση που δεχόμαστε από το υπουργείο και τους άξιους υπαλληλους του (διάφορους «συναδέλφους» και δημοσιογράφους) ότι είμαστε υπεράριθμοι,ανεπρόκοποι και φυγόπονοι. Απέναντι σε αυτούς που προσπαθούν να βάλλουν απέναντι μας τους μαθητές μας-ότι δεν μας νοιάζει ο κόπος μιας χρονιάς για τις πανελλαδικές- και τους γονείς τους, απαντάμε ότι :είναι φανερό ότι η προοπτική να δοθεί η μάχη είναι μονόδρομος. Ο από κοινού αγώνας εκπαιδευτικών- δασκάλων, αδιόριστων μπορεί να αποτελέσει θρυαλλίδα για την έκφραση της λαϊκής δυσαρέσκειας σε αγωνιστική κατεύθυνση
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ:
• ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΛΗΨΗΣ ΠΤΥΧΙΟΥ και ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ Η’ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ!
• ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ!
• ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΛΗΡΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ!
• ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!
• ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑΣ!
• ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑ!
«Πρωτοβουλία αδιόριστων, ωρομισθίων, αναπληρών και ιδιωτικών εκπαιδευτικών Λέσβου»

ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ - για την Απεργία 5ης Μάη

Η ανατροπή των νέων αντεργατικών και αντιεκπαιδευτικών μέτρων είναι υπόθεση δική μας.
Μας πετάνε στην ανεργία. Να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας!

Το Πολυνομοσχέδιο που παρουσίασε η κυβέρνηση συμπυκνώνει το μεγαλύτερο μέρος των αντιδραστικών επιδιώξεων του συστήματος για την εκπαίδευση. Στα πλαίσια της γενικής επίθεσης που η κυβέρνηση έχει κηρύξει ενάντια στους εργαζόμενους και στη νεολαία, και επιδιώκοντας να στηριχθεί στο αντιδραστικό κλίμα, στοχεύει να ανατρέψει «εδώ και τώρα» κατακτήσεις χρόνων που αποτελούν «ανορθογραφία» στις συνθήκες του εργασιακού-κοινωνικού μεσαίωνα που φέρνει η πολιτική της. Το υπουργείο εσκεμμένα βαζει την ψήφιση του νομοσχεδίου χρονικά κοντά στις πανελλαδικές εξετάσεις μην αφήνοντας περιθώρια αντίδρασης στους εκαπιδευτικούς και προσπαθώντας να τους φέρει «κόντρα» στους μαθητές και τους γονείς τους. Το νέο σχολείο του υπουργείου παιδείας προβλέπει:
• Την κατάργηση των μόνιμων διορισμών και τη διεύρυνση της ελαστικής εργασίας στο δημόσιο σχολείο.
• Τη μετατροπή των αναπληρωτών σε ωρομίσθιους (ανασύρει από το χρονοντούλαπο του 1985 διάταξη του ν. 1566 που ποτέ δεν εφαρμόστηκε) με τον «αναπληρωτη μειωμένου ωραρίου»
• Πετάει στον καιάδα όσους έχουν συγκεντρώσει προυπηρεσία
• Καταργεί ολοκληρωτικά το πτυχίο ως προσόν διορισμού, υποβιβάζοντας το σε ένα ελάχιστο από τα απαιτούμενα προσόντα, ακόμα και για να είσαι υποψήφιος για τον ΑΣΕΠ (πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης, μεταπτυχιακο, διδακτορικοί τίτλοι). Επιπλέον καταργούνται οι διοριστέοι και συντάσσεται ένας ανοιχτός πίνακας, αφού ο ΑΣΕΠ μετατρέπεται σε τεστ δεξιοτήτων.
• Εκπαιδευτικός – λάστιχο: Το ωράριο των εκπαιδευτικών επιμηκύνεται κατά 5 ώρες καθώς στο πολυνομοσχέδιο προβλέπεται ότι για όλους τους εκπαιδευτικούς «θα εξαντληθεί κάθε δυνατότητα ανάθεσης εκπαιδευτικού έργου καθώς και η δυνατότητα των 5 ωρών υπερωρίας» ακόμα και σε γειτονικούς νομούς, όπως μπορεί να εκτιμηθεί με βάση το νομικό πλαίσιο που ήδη υπάρχει και που ενισχύεται από τις ρυθμίσεις του «Καλλικράτη».
• Την αύξηση των τμημάτων σε 30 μαθητές και την πλήρη ιδιωτικοποίηση των σχολείων.
Οι καθηγητές- με κοινό βηματισμό με τους δασκάλους-, με πολιτικό στόχο την ανατροπή της αντιλαϊκής επίθεσης σε σχέση με το εισόδημα, την ασφάλιση και το πολυνομοσχέδιο, θα πρέπει να αποφασίσουμε στις γενικές συνελεύσεις την άμεση απεργιακή κλιμάκωση μαζί με τη συγκρότηση απεργιακών επιτροπών που θα διεκδικήσουν την πολιτική και οργανωτική διαχείριση του απεργιακού αγώνα.
Απέναντι στη λάσπη και τη δυσφήμιση που δεχόμαστε από το υπουργείο και τους άξιους υπαλληλους του (διάφορους «συναδέλφους» και δημοσιογράφους) ότι είμαστε υπεράριθμοι,ανεπρόκοποι και φυγόπονοι. Απέναντι σε αυτούς που προσπαθούν να βάλλουν απέναντι μας τους μαθητές μας-ότι δεν μας νοιάζει ο κόπος μιας χρονιάς για τις πανελλαδικές- και τους γονείς τους, απαντάμε ότι :είναι φανερό ότι η προοπτική να δοθεί η μάχη είναι μονόδρομος. Ο από κοινού αγώνας εκπαιδευτικών- δασκάλων, αδιόριστων μπορεί να αποτελέσει θρυαλλίδα για την έκφραση της λαϊκής δυσαρέσκειας σε αγωνιστική κατεύθυνση


ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ:
• ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΛΗΨΗΣ ΠΤΥΧΙΟΥ και ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ Η’ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ!
• ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ!
• ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΛΗΡΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ!
• ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!
• ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑΣ!
• ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑ!

«Πρωτοβουλία αδιόριστων, ωρομισθίων, αναπληρών και ιδιωτικών εκπαιδευτικών Λέσβου»

Ψήφισμα ΕΛΜΕ ΛΕΣΒΟΥ - Απολύσεις ωρομισθίων-Δικαίωμα στην απεργία

20/4/2010
Ψήφισμα ΕΛΜΕ ΛΕΣΒΟΥ

«Απολύσεις ωρομισθίων-Δικαίωμα στην απεργία»

Η Γ.Σ της ΕΛΜΕ Λέσβου συμπληρωματικά με την καταγγελία του ΔΣ της ΟΛΜΕ σχετικά με τις απολύσεις συναδέλφων ωρομισθίων εκπαιδευτικών και επειδή υπάρχουν ενδείξεις ότι σε αρκετές Διευθύνσεις σχολείων καθώς και σε αρκετές Δευτεροβάθμιες Διευθύνσεις οι ημέρες απεργίας των ωρομισθίων αφαιρούνται από το συνολικό χρόνο προϋπηρεσίας τους, σας τονίζουμε ότι:
1) Το δικαίωμα της απεργίας αποτελεί συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των εργαζομένων και πως η άσκηση αυτού του δικαιώματος δεν επηρεάζει ουδόλως τη σχέση εργασίας.
2) Δεν υπάρχει καμία διάταξη που να ορίζει ότι ο χρόνος απεργίας των ωρομισθίων περικόπτεται.
3) Ότι σε κάθε περίπτωση ισχύει το Εργατικό Δίκαιο που είναι σαφές για το δικαίωμα της απεργίας και ότι αυτό επιφέρει στους εργαζομένους.
4) Ο χρόνος της απεργίας θεωρείται χρόνος πραγματικής υπηρεσίας (άρθρο 16 του Ν. 643/1977 & άρθρο 19 και 20 του ν. 1264/1982).

Η Γ.Σ της ΕΛΜΕ Λέσβου καλεί:
1) τις Διευθύνσεις σχολείων και τη Δευτεροβάθμια Διεύθυνση του Ν. Λέσβου να μην προβαίνουν σε πιθανή αυθαίρετη περικοπή προϋπηρεσίας ωρομισθίων εκπαιδευτικών κατά τις ημέρες που αυτοί απεργούν.
2) το Υπουργείο να στείλει άμεσα στις Δευτεροβάθμιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σχετική οδηγία που να τερματίζει την πιθανή παρατυπία.

Επιπροσθέτως σας τονίζουμε την κάτωθι απόφαση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους όσο αφορά τις αποδοχές των συναδέλφων ωρομισθίων που απεργούν.
2043156/7037/0022/24.6.97 Γ.Λ.Κ.:
δ) Οι ημέρες απεργίας δεν έχουν καμιά δυσμενή για τους εργαζομένους επίπτωση ως προς τις αποδοχές αδείας (άρθρο 2 § 6 Α.Ν. 539/45 , άρθρο 3 § 16 Ν. 4505/66 και άρθρο 2 § 7 του Ν. 1288/82)
Κατά συνέπεια ο χρόνος απεργίας των αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών θα ληφθεί υπόψη για τον υπολογισμό της αποζημίωσης για μη θεμελίωση λήψεως κανονικής αδείας, δεν θα ληφθεί όμως υπόψη για το επίδομα της άδειας.

25-04-2010 Κείμενο της Επιτροπής Αγώνα ΕΛΜΕ- για την απεργία της 5ης Μάη

Συνάδελφε/-ισσα,
αν νομίζεις ότι ζώντας άνετα από τα ιδιαίτερα ενώ γκρινιάζεις στις φιλικές συγκεντρώσεις κατά των νέων μέτρων θα καταφέρεις εσύ να επιβιώσεις,ενώ όλα γύρω σου γκρεμίζονται, κάνεις λάθος! Δεν επιχειρούμε να σε πείσουμε για τα αυτονόητα. Επικαλούμαστε την ανάγκη να υπερασπιστού-με τη ζωή, την αξιοπρέπειά και το μέλλον το δικό μας και των παιδιών μας. Όλοι αυτοί που υ-ποκριτικά καμώνονται ότι νοιάζονται για τα παιδιά, τα αφήνουν μόνα και ανοχύρωτα στη μεγαλύ-τερη, μετά την Κατοχή, επίθεση. Γενικευμένη ελαστικοποίηση της δουλειάς, άθλιες αμοιβές, ανερ-γία που ξεπερνά το 30% σήμερα και καλπάζει ανοδικά, ακρίβεια, φτώχεια και δουλειά ως το θάνατο είναι το μέλλον που τους σχεδίασαν. Η ανατροπή αυτής της κοινωνικής μαυρίλας είναι υπόθεση επιβίωσης και γονικής μέριμνας.
Ενωμένοι μπορούμε να καταφέρουμε να βάλουμε ένα φρένο σε αυτό τον κατήφορο. Πρέπει να μας φοβηθούν για να μας σεβαστούν, συνάδελφε και για να μας φοβηθούν πρέπει να είμαστε ορ-γανωμένοι. Αντιλαμβανόμαστε όλοι την απογοήτευση από τα συνδικαλιστικά ξεπουλήματα του παρελθόντος, όμως η μεμψιμοιρία δεν ταιριάζει στην εποχή της επιβίωσης. Προσπάθησαν να μας στερήσουν τα όπλα μας πριν καν ξεκινήσουμε για τη μάχη, το σωματείο μας όμως μπορεί -και οφεί-λει- να γίνει ξανά μαχητής και μπροστάρης στην προάσπιση των συμφερόντων του κλάδου και της τάξης μας. Απαιτείται απ’ όλους μας η ειλικρινής συμμετοχή και η αίσθηση ευθύνης για τους και-ρούς που διανύουμε.
«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ» και ΤΡΙΠΛΗ ΚΑΤΟΧΗ ΔΝΤ, ΕΚΤ, ΕΕ σημαίνει
• ΜΕΙΩΣΗ ΜΙΣΘΩΝ /
• ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ /
• ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ /
• ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ /
• ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΑΣΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ /
• ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΟΡΙΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ /
• ΜΕΙΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΡΟΝΟΙΑΚΟΥ ΒΟΗΘΗΜΑΤΟΣ /
• ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΑΙΛΑΠΑ /
• ΑΝΕΡΓΙΑ, ΑΚΡΙΒΕΙΑ, ΦΤΩΧΕΙΑ, ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ

ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ – ΕΚΤΡΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
• ΠΕΤΑΕΙ ΣΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ χιλιάδων ωρομισθίων και αναπληρωτών. Διώχνοντας τους, επιβάλλει τμήματα 30 μαθητών.
• ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΝΕΟ ΚΥΚΛΟ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ», αποσυνδέοντας έτσι πλήρως το πτυχίο από το επαγγελματικό δικαίωμα, την ίδια ώρα μάλιστα που το αναγνωρίζει στα κολέγια και τα κέντρα ελευθέρων σπουδών.
• ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ των μονίμων μέχρι και 5 ΩΡΕΣ, επιβάλλοντας την υποχρεωτική και απλήρωτη υπερωρία.
• ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΕ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ , στα πλαίσια της εφαρ-μογής του «Καλλικράτη»

Απεργούμε την Τρίτη 4/5
(Συγκέντρωση στα Κεντρικά Λύκεια, 11:00)
Γενική Συνέλευση ΕΛΜΕ την Τετάρτη 5/5
(Κεντρικά Λύκεια, 18:30)
Κλιμακώνουμε τις απεργιακές μας κινητοποιήσεις

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΕΛΜΕ ΛΕΣΒΟΥ